Karetní hra na motivy Original War

Typy karet v owar-tcg

 

Zdroje

zdroje surovin, za které si kupujete další karty.

Každé kolo můžete vyložit 1 Zdroj, dělí se na:

Základní:

1) Profesní:

- Zbrojnice (Vojenská -> červená/samopal)

- Sklad (Stavební -> bílá/žlutá-> bedna zásilky)

- Dílna (Mechanická -> modrá -> mechanický klíč)

- Laboratoř (Vědecká -> modro-zelená/černá -> zkumavka)

2) Surovinové:

- Ropný vrt (Ropa -> černá -> kapka)

- Siberitový/Alaskitový důl (Siberit/Alaskit -> jasně zelený -> siberitové logo)

 

-> těchto karet můžete mít v balíčku neomezené množství

- každý zdroj vyrábí za tápnutí 1 surovinu své barvy

 

Pokročilé:

ne-základní zdroje - můžete mít v balíčku normálně jenom 4 (pokud nejsou verzové, omezené atd...)

-> za jisté omezení např poskytují možnost z výběru více barev nebo mají jinou speciální vlastnost kromě vyrábění (i např "bezbarvé") suroviny

 

Jednotky

 karty, které vkládáte do hry a útočíte s nimi na nepřítele popř. si budujete jinou cestičku k vítezství:

Pěchota:

-základně se dělí podle profesí (Voják, Dělník, Mechanik, Vědec) a podprofesí (Průzkumník/Osádka bunkru; Opto-vědec, Počítačový vědec...)

- mají 3 základní statistiky:

- INT (Rychlost/Inciativa/Inteligence :P) prakticky určuje pořadí v jákem se jednotky řežou (menší jednotky -> vyší int; obrana a těžká vozidla -> malá int) a jsou důležitá hlavně pro podmínky různých akcí, strategií atd. -> různé věci ji zvyšují (Technologie, vylepšení...)

- ATK (Útok) určuje kolik dává jednotka zranění v boji; pokud je (např u nějakého bonusu) +1x znamená to, že tento +1 útok je "nejistý" a musíte si na něj hodit kostkou/mincí -> pokud nehodíte úspěšně - nic neudělá

- HP (Hit Poits/Zásahové body/ Životy): pokud klesnou kvůli zranění nebo negativnímu efektu na 0 odchází jednotka po vyhodnocení zranění ze hry do Discardu.

jednotky mají také mnoho speciálních vlastností, ale nemůžou útočit, ani použít tyto schopnosti s tápnutím v ceně v kole kdy přišly do hry

- na konci každého kola se pěší jednotce Regeneruje 1 zranění

-> mohou být léčení doktory (vědci)

 

Vozidla:

jsou na tom podobě jako lidé, ale mají graficky znázorněné 4 komponenty ze kterých jsou složení:

-Podvozek (Kolový -leh/stř/těž; pásový - stř/těž; kol-pás; + arabské: vznášedlo, tříkolka, polo-pás)

-Zbraně: (Kulomety, Děla, Rakety + speciální: Lasery, Plamenomety, Zpomalovač, Víceraná balista, Siberitovka/Alaskitovka, samohybná bomba... X civilní výbava)

-Řízení: (ruční, počítač, dálkově, opičák...)

-Pohon: (solární, naftový, siberitový/alaskitový)

 

-> tyto vlastnosti přímo neovlivní hru, ale jsou důležité pro různé testy atd.

- ručně řízená vozidla můžou (ale nemusí) být vybavená jednotkou řidiče, který ji přidá bonus (může vozidlo poté opustit Tap, nebo jej opustí během zničení vozidla s 1 dmg)

 -> mohou být opravovány mechaniky

 

Budovy

 - ve své podstatě jednotky, které nemohou útočit, ale pouze stojí na místě

- hlavě jsou zde Obranné stavby (bunkry, opevnění, obranné věže) a nebo podpůrné stavby např. specializované laboratoře poskytující technologie, opravny pro vozidla, nemocnice...

- mohou být stavěny a opravovány dělníky

 

Strategie

 - Karty, které vám poskytují dlouhodobě nějakou výhodu, popř. nepříteli nějakou nevýhodu (např.tvoje počítačová vozidla +3útok, nebo: nepřítel může útočit maximálně se 2 jednotkami) -> po vyložení zůstávají ve hře

- Existuje speciální poddruh "Globální strategie", která ovlivňuje hru všem hráčům (např. Zdroje poskytují dvojnásobek surovin), ale najednou může být ve hře jen 1 Globální strategie, pokud přijde druhá do hry, ta c už byla ve hře odchází do discardu

 

Akce

 - jednorázové "Instantní" efekty; mohou být hrány kdykoli, i jako reakce a to i v soupeřově kole (= atomaticky mají Flash vlastnost - nebo spíše jsou její definicí)

- např: +1útok cílovému vojákovi; oprav 2 zranění cílovému vozidlu; lízni si 3 karty; znič cílový zdroj atd...

- mnoho z nich nemá stranickou příslušnost ale jsou "neutrální" (i když mají např červenou-vojenskou barvu)

 

Technologie

 - karty výkumů, můžou být instantní jako Akce; stálé jako Strategie, nebo poskytující technologii (např. výzkum siberitové rakety) potřebnou k výrobě další jednotky/karty

- mohou být více levelové -> kdy se další level "odemyká" výzkumem, nebo "podložením" kopií technologie

- mohou být pasivně/nebo aktivně obsaženy jakou součást vlastnosti jednotek/budov

- patří do jedné z 7 technologických "rodin" (odvětví) - každá strana kromě Aliance má přístup pouze k omezeným technologickým odvětvím:

- Tech. rodiny: Základní, Zbraňové, Siberitové/Alskitové, Počítačové, Optoelektronické, Časoprostorové, Bilologické

 

další typy, které nejsou v základní sadě, ale přicházejí s dopňkovými edicemi:

 

Základny

 

Artefakty

 

Zbraně/Výbava

 

Perky

 

Questy/Mise

 

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba www stránek zdarmaWebnode